Cursos & Seminarios

Sumate a Yenching Global Symposium - Peking University

05 de febrero de 2021

La oficina de Programas Internacionales de UdeSA comparte la convocatoria del Yenching Global Symposium (YGS) que realiza Yenching Academy de Peking University - China, universidad partner de UdeSA. El simposio se realizará del 16 al 18 de abril del 2021 y será en modalidad online. Las inscripciones se realizan a través del sitio online de YGS y cierran el 15 de febrero, 2021.

Es una actividad dirigida a alumnos de posgrado y recientes graduados UdeSA. Debajo encontrarán más detalles sobre el programa y los criterios de selección:

Yenching Global Symposium (YSG)

April 16th - 18th, 2021

The Yenching Global Symposium (YGS) is the annual flagship event of the Yenching Academy of Peking University. We invite Universidad de San Andrés' recent graduates and alumni to apply as delegates for the Symposium!

The theme of this year’s Symposium is Shared Renewal: Recoupling East with West”. As such, delegates will reflect upon the consequences of the pandemic; discuss solutions that build resilient and sustainable societies; and chart the path for a global recovery – all with an interdisciplinary and international lens.

This year’s Symposium dates are April 16th – 18th, 2021. Given the continued risk of COVID-19, delegates will participate online.

Eligibility Criteria:

• Born after January 1, 1991; Possesses a minimum of a Bachelor’s degree in any field at the time of application; Will commit themselves for the entirety of the symposium, April 16-18, 2021; Is proficient in English*; Has never attended any of the previous Yenching Global Symposiums or Yenching Social Innovation Forums; and Bonus: Involvement in China-related activities: academic, voluntary, professional, or extra-curricular.

More information on eligibility can be accessed on our website

Applications will close on February 15th, 2021 (23:59, GMT+8).

For any questions or suggestions, please contact us at: hello@yenchingsymposium.org

*Aquellos alumnos interesados en participar que no cuenten con un certificado internacional de inglés vigente, podrán realizar el Certificado de Inglés UdeSA con uno de nuestros evaluadores externos (+ info en el siguiente link)

Cualquier consulta que tengan pueden contactarse con la Oficina de Programas Internacionales a studyabroad@udesa.edu.ar